BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday 17 July 2009

Umat Islam semakin menyahut seruan Khilafah

Bertahun-tahun lamanya golongan kuffar Imperialis Barat telah melakukan serangan terhadap usaha untuk menegakkan semula Khilafah.
Mereka melontarkan pelbagai kata-kata dan propaganda jahat bagi menggambarkan kepada dunia bahawa gerakan yang ingin menegakkan Khilafah adalah gerakan yang ekstrem, radikal, teroris dan pelbagai macam tohmahan lagi. Mereka berusaha untuk menakutkan dunia, termasuklah dunia Islam sendiri bahawa Khilafah merupakan sebuah kekuasaan yang penuh dengan kejahatan dan kekolotan.

George W. Bush sering melemparkan kata-kata jahatnya terhadap gerakan yang ingin mendirikan semula Khilafah, antaranya “They hope to establish a violent political utopia across the Middle East, which they call caliphate, where all would be ruled according to their hateful ideology.” (“Mereka mengharapkan berdirinya sebuah entiti politik kejam yang tak masuk akal di Timur Tengah, yang mereka sebut sebagai Khilafah, di mana semuanya akan diperintah mengikut ideologi kebencian mereka”).

Mantan Perdana Menteri Britain, Tony Blair, semasa memberi komen setelah peristiwa pengeboman London menyifatkan pengebom sebagai ‘barbarian’. Tidak berhenti di situ. Blair kemudian menambah, “Undang-undang syariah di dunia Arab akan membawa kepada terbentuknya satu kekhilafahan untuk seluruh manusia dengan Islam.” Menteri Dalam Negerinya Charles Clark ketika itu pun turut memberikan pernyataan (dalam dialognya dengan para pemikir sayap kanan Amerika, The Heritage Foundation), “Kita tidak akan pernah bertolak ansur sedikit pun tentang penegakan Khilafah. Kita juga tidak akan bertolak ansur apa pun tentang pelaksanaan undang-undang (hukum) syariah.”

Banyak lagi pernyataan-pernyataan lain yang keluar dari mulut golongan kuffar ini tentang Khilafah. Seruan kepada Khilafah benar-benar telah digambarkan dengan gambaran yang jahat oleh mereka dan mereka sering mengaitkannya dengan keganasan. Padahal, usaha umat Islam untuk menegakkan Khilafah, sejak Khilafah dihancurkan pada 3 Mac 1924, ternyata berjalan tanpa kekerasan sedikit pun. Dan perjuangan ini tidak lain merupakan perjuangan politik semata-mata. Ia adalah perjuangan politik dalam usaha umat Islam untuk mewujudkan semula institusi politik antarabangsa yang telah runtuh ini.
.
Namun, dengan usaha yang bersungguh-sungguh dari Hizbut Tahrir dan dengan pertolongan Allah SWT, semua propaganda jahat kuffar itu dapat di atasi sedikit demi sedikit. Seruan menegakkan Khilafah yang dilaungkan oleh Hizbut Tahrir di seluruh dunia telah membuka mata umat Islam dari masa ke semasa. Thariqah (metode) dakwah tanpa kekerasan yang diambil Hizbut Tahrir ini telah semakin di terima di seluruh negara umat Islam mahupun negara kaum kuffar sekalipun. Hal ini sesungguhnya semakin menakutkan kuffar Barat (akan kemunculan semula Khilafah). Kaum Muslimin di seluruh dunia mulai sedar dan menganggap perjuangan ini sebagai agenda utama (vital) dan hukumnya wajib. Kaum Musliimin juga mula sedar bahawa Khilafah merupakan satu-satunya alternatif bagi atas segala kerosakan, kezaliman, penjajahan, perpecahan, kekacauan dan pembunuhan dan sebagainya yang kini sedang melanda dunia Islam.

Di sepanjang bulan Rajab yang lepas, Hizbut Tahrir telah menganjurkan banyak seruan, konferens, seminar dan demonstrasi aman di seluruh dunia, yang didukung oleh ratusan ribu kaum Muslimin yang dengan jelas menyokong tegaknya Khilafah. Hizbut Tahrir menjelaskan metode intelektual dan politik untuk menegakkan Khilafah, tanpa perlu menggunakan kekerasan. Nas-nas syarak yang jelas dan sejarah sepanjang lebih 1,400 tahun pun telah membuktikan bahawa Khilafahlah satu-satunya sistem pemerintahan yang wajib, sahih dan adil bagi umat manusia. Dengan janji dan izin Allah, Khilafahlah nanti yang akan memimpin dunia dan akan menggantikan sistem kufur Demokrasi yang penuh kebohongan dan kejahatan saat ini.

Pada bulan Rajab tahun lepas (1428H), di London, lebih dari 2,500 orang telah menghadiri Konferens Khilafah yang diadakan di Alexandria Palace, London, yang digambarkan oleh akhbar New York Times sebagai “Serangan Pertama terhadap Para Pengkritiknya”. Di kota Ramalah, Palestin, lebih dari 12,000 kaum Muslimin telah menghadiri longmarch (perarakan) yang menyerukan penegakan Khilafah. Di Sudan, ratusan ulama’ kaum Muslimin telah mengikuti dialog tentang Khilafah. Di Malaysia, Belanda, Yaman, Ukraine dan Lebanon dan lain-lain negara lagi, ribuan manusia telah berkumpul untuk menyokong, mendengar dan membicarakan tentang Khilafah. Pendek kata, kaum Muslimin telah mula sedar dan bangkit bahawa Khilafah merupakan satu-satunya jalan dan masa depan bagi umat Islam. Sementara itu, konferens Khilafah Internasional di Indonesia telah dihadiri oleh lebih kurang 100,000 umat Islam dari seluruh dunia yang menyatakan sokongan yang begitu kuat dari setiap Muslim untuk menegakkan Khilafah. Al-Jazeera, BBC, Reuters dan lain-lain media internasional melaporkan tentang himpunan terbesar umat Islam ini yang menginginkan Khilafah.

Manakala pada bulan Rajab tahun ini pula, Hizbut Tahrir di seluruh dunia sekali lagi memperingatkan kaum Muslimin akan kewajipan menegakkan kembali Khilafah. Di Palestin, Pakistan, Yaman, Bangladesh dan lain-lain, seruan untuk menegakkan kembali Khilafah bergema di jalan-jalan di seluruh negara berkenaan. Di Palestin, bukan sahaja Muslimin, ribuan Muslimah turun dan berhimpun di jalan-jalan bagi melaungkan seruan yang mulia ini. Di Malaysia, seruan dilaungkan oleh Hizbut Tahrir Malaysia dari Utara hingga ke Selatan tanah air secara serentak selepas solat Jumaat 28 Rajab yang lalu. Alhamdulillah, sambutan umat Islam di seluruh dunia kini amat memberangsangkan dan kebanyakan mereka memberi sokongan penuh kepada usaha menegakkan kembali institusi politik agung umat Islam ini.

Wahai kaum Muslim yang mulia!

Sesungguhnya Khilafah bukanlah monopoli salah satu kumpulan atau kelompok Islam. Khilafah adalah sistem politik Islam yang sama-sama kita harapkan akan tertegak satu hari nanti. Sistem tersebut merupakan satu kefardhuan yang agung, yang telah Allah SWT tetapkan. Seruan-seruan yang dikumandangkan Hizbut Tahrir di seluruh dunia, selain menjelaskan adanya kekuatan yang tengah membimbing kaum Muslimin menuju tegaknya Khilafah, juga telah berjaya meruntuhkan berbagai fitnah dan serangan yang dipenuhi kedengkian, berbagai kritikan yang keliru, serta berbagai kebohongan yang telah dihembuskan oleh musuh-musuh Islam dan kaum Muslimin selama bertahun-tahun yang lalu. Kaum Muslimin semakin sedar bahawa menjadi kewajiban bagi setiap Muslim untuk memperjuangkan penegakan semula Khilafah serta mendukung gerakan Islam yang memperjuangkannya.

Justeru, mari kita bergabung dengan saudara-saudara kita di seluruh dunia dan saling bahu-membahu dalam perjuangan mereka demi mewujudkan Daulah Khilafah, yang akan mengembalikan kemuliaan umat Islam. Firman Allah SWT,

“Wahai orang-orang yang beriman! Jadikanlah diri kamu pembela-pembela (agama) Allah sebagaimana (penyokong-penyokong) Nabi Isa Ibni Maryam (ketika ia) berkata kepada penyokong-penyokongnya itu: "Siapakah penolong-penolongku (dalam perjalananku) kepada Allah (dengan menegakkan agamaNya)?" mereka menjawab: "Kamilah pembela-pembela (agama) Allah..." [TMQ as-Saf (61):14].

0 comments: