BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday 16 June 2009

Jom Solat

Sekiranya saya Tunaikan Sholat,

1. Saya telah mendirikan agama saya.

2. Saya diberi pahala dan syurga.

3. Saya telah tunaikan wasiat Nabi Muhammad SAW.

4. Saya terselamat dari neraka Allah.

5. Saya dapat lihat Allah di syurga.

6. Allah akan sentiasa tolong saya.

7. Allah akan ingat dan tolong saya.

8. Allah beri hidayah kepada saya.

9. Allah gugurkan segala dosa saya.

10. Hidup saya menjadi tenang, senang dan cemerlang.

Sekiranya saya meninggalkan Sholat,

1. Saya telah meruntuhkan agama saya.

2. Saya dimasukkan ke neraka Saqar.

3. Saya derhaka kepada Allah dan Nabi.

4. Saya telah melakukan dosa besar.

5. Saya akan digelar orang munafik.

6. Kematian saya penuh penyiksaan.

7. Hidup saya penuh bala dan susah.

8. Allah akan lupa saya.

9. Nafsu dan syaitan menjadi kawan saya.

10. Hidup saya menjadi sesat dan tidak tentu hala.

sumber: halaqah

0 comments: